Obsługa klienta w sklepie internetowym. O co zadbać, żeby była skuteczna?

Prowadzenie sklepu internetowego to duże wyzwanie. Konkurencja jest ogromna, więc jeśli chcemy osiągnąć sukces w e-commerce, musimy zadbać nie tylko o szeroki wybór asortymentu i niskie ceny, ale także o profesjonalną obsługę klienta. To, jak potraktujemy internautę, który zdecyduje się na zakupy w naszym sklepie, zadecyduje o tym, czy ten do nas wróci i poleci sklep innym. Jakimi zasadami rządzi się obsługa klienta w sklepie internetowym?

Rzetelne, aktualne informacje

Jeśli nie chcemy, żeby nasz potencjalny klient zaraz po wejściu na stronę naszego sklepu internetowego, zraził się do nas i zrezygnował z zakupów, zadbajmy o to, żeby na stronie znajdowały się rzeczowe i zawsze aktualne informacje. Jeśli internauta nie znajdzie w opisie produktu tego, czego szuka, odejdzie do konkurencji.

Skuteczna komunikacja

Klienci oczekują, że w razie pytań czy problemów będą mogli szybko się z nami skontaktować i rozwiać swoje wątpliwości. W widocznym miejscu witryny powinny znaleźć się dane kontaktowe, tak, żeby potencjalny kupiec szybko mógł nawiązać z nami kontakt. Ważne jest, żeby szybko odpowiadać na wszelkie zapytania, zawsze udzielając rzetelnych informacji i będąc uprzejmym dla klienta. Komunikacja musi przebiegać szybko, gdyż w przypadku zakupów internetowych często o miejscu ostatecznej transakcji decyduje to, który sklep pierwszy odpowiedział na zapytanie.

Bądź rozpoznawalny

Prowadząc sklep internetowy, musimy mieć świadomość, że w tej branży panuje duża konkurencja. Jeśli chcemy, żeby klient nas zapamiętał i robił zakupy właśnie u nas, musimy jakoś się wyróżnić. Zadbajmy więc o to, żeby nasze wiadomości były nie tylko sympatyczne, ale także nieszablonowe – po rozwiązaniu problemu klienta, możemy zaproponować mu dodatkowy rabat, od czasu do czasu przesłać informacje o wyjątkowej ofercie czy zaoferować mu zniżkę z okazji jego urodzin.