Pozycjonowanie sklepu internetowego

Z roku na rok liczba Internautów w Polsce wciąż rośnie. Z samej wyszukiwarki Google miesięcznie korzysta już około 20 mln użytkowników. Wśród nich są również nasi Klienci, a także potencjalni Klienci. Prowadząc sklep w internecie, warto zadbać o to, aby jak największa ilość użytkowników odnalazła naszą witrynę internetową. Dzięki temu mamy szansę na zwiększenie liczby Klientów, a także sprzedaży.

Najważniejsze, to zaistnieć w internecie

Działania związane ze zwiększeniem widoczności danego sklepu w wynikach wyszukiwarki internetowej związane są z pozycjonowaniem. Jest to najskuteczniejsza reklama sklepu. Po wpisaniu w wyszukiwarkę Google dowolnej frazy, nawiązującej do produktów znajdujących się w ofercie naszego sklepu otrzymujemy listę stron, które w największym stopniu pasują do danego słowa. Ich lista jest tworzona przez wyszukiwarkę, więc aby znaleźć się na wyższej pozycji, potrzebne są działania z zakresu pozycjonowania. Pierwsze trzy lub cztery wyniki na danej stronie są to reklamy płatne, więc jeżeli nam na tym zależy, musimy za to zapłacić. Jeśli interesuje nas płatna promocja sklepu, należy skorzystać z usługi Google AdWords.

Na czym polega pozycjonowanie strony

Dzięki pozycjonowaniu możemy osiągnąć poprawę wszystkich elementów, które mają wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, a tym samym na reklamę sklepu. Dotyczą one funkcjonowania sklepu internetowego, treści i szaty graficznej na tej stronie, a także jej popularności w internecie.

Wśród czynności związanych z pozycjonowaniem sklepu internetowego do najważniejszych należą:

  • Optymalizacja kodu HTML sklepu.
  • Przygotowanie treści na stronie sklepu wraz z odpowiednią ich optymalizacją, co oznacza umieszczenie odpowiednio dobranych słów kluczowych, właściwy dobór i poprawne rozmieszczenie nagłówków na stronie głównej, podstronach kategorii i najważniejszych podstronach produktów.
  • Ustalenie odpowiedniej struktury strony, podział na kategorie i podkategorie i podstrony.
  • Usprawnienie funkcjonowania strony pod względem technicznym po to, aby nie zawierała błędów i szybko się ładowała.
  • Rozbudowanie serwisu o opcję umożliwiającą wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych.
  • Zakup linków, publikacja artykułów, katalogi firm sponsorowanych, współpraca z innymi portalami, czy marketing szeptany.

To tylko kilka wybranych działań, jakie można podjąć w zakresie pozycjonowania sklepu. Niezależnie od tego, które podejmiemy, najważniejsza jest systematyczność. Warto dodać, iż jest wiele firm oferujących pozycjonowanie sklepów internetowych. Jako przykład możemy polecić firmę SMART SEO, która oferuje profesjonalne pozycjonowanie sklepów internetowych Kraków.