Jak promować sklep internetowy? 5 skutecznych sposobów

Założenie sklepu internetowego jest dziś wyjątkowo proste. Nie wymaga sporych nakładów finansowych ani umiejętności programistycznych. Swój sklep możemy stworzyć w kilka minut, korzystając z jednej z gotowych platform sprzedaży. Żeby osiągnąć sukces w e-commerce, musimy jednak zadbać o skuteczną promocję. Jak sprawić, żeby sklep przyciągnął klientów? Przedstawiamy 5 skutecznych sposobów na to, by promocja sklepu internetowego pozwoliła osiągnąć zamierzone cele.

1. Reklama w Google

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie, popularnie zwane również SEO, to jeden z najlepszych (i najtańszych) sposobów na internetową promocję e-commerce. Stosując odpowiednie hasła wyszukiwania, możemy sprawić, że po wpisaniu zapytania sugerującego zainteresowanie asortymentem naszego sklepu, internauta od razu natrafi na adres naszej witryny – istnieje więc duża szansa, że zrobi zakupy właśnie u nas.

Dowiedz się więcej: Pozycjonowanie sklepu internetowego

Linki sponsorowane Google AdWords

Google AdWords to narzędzie firmy Google, które umożliwia reklamę w wyszukiwarce internetowej. Możemy wyświetlać się w reklamach które wyświetlają się nad wynikami wyszukiwania Google. Zaletą tej formy reklamy jest przede wszystkim płatność tylko za kliknięcie w reklamę oraz możliwość uruchomienia reklam w ciągu zaledwie kilku godzin.

2. Porównywarki cenowe

Dobrym pomysłem jest również dodanie oferowanych przez nasz sklep produktów do popularnych porównywarek cenowych – internauci chętnie z nich korzystają, wyszukując produktów w sieci.

3. Blog firmowy

Chcesz przyciągnąć klientów i zachęcić ich do zakupu swoich produktów? Załóż bloga. Dzięki specjalistycznym artykułom nie tylko korzystnie wpływamy na pozycjonowanie sklepu, ale i mamy szansę przekonać użytkowników do zakupu swoich produktów.

4. Social media

Jeśli promocja sklepu internetowego ma być skuteczna, nie możemy zapomnieć o popularnych social media: Facebooku i Instagramie. Wykorzystując te kanały, zwiększamy możliwość znalezienia naszego sklepu w sieci i nawiązujemy lepszą relację z klientami.

5. E-mail marketing

Co zrobić, żeby klienci nie zapomnieli o naszym sklepie? Zadbajmy o to, żeby informować ich o zmieniającej się ofercie i atrakcyjnych promocjach, wykorzystując do tego tak zwany e-mail marketing. To skuteczne narzędzie pozwala stworzyć mocną relację z klientami sklepu i korzystnie wpływa na sprzedaż.